39 (4/2018)

Aleksandra Wróblewska

Jadwiga Jęcz

Miłosz Bazelak

Zuzanna Daniec

Anna Piecuch

38 (3/2018)

Ivan Kuzminskyi (UA)

Bartłomiej Majkrzak

Ewa Chorościan

Paulina Zgliniecka

Aleksandra Bełkot

37 (2/2018)

Dominika Stopczańska

Ewa Bogula

Jolanta Bujas

Kwen-Yin Li

Iwona Sowińska-Fruhtrunk

Oskar Łapeta

Aleksandra Machura

36 (1/2018)

Piotr Matoga

Andrzej Edward Godek

Ewa Chamczyk

Michał Bruliński

Katarzyna Lidia Babulewicz

Adriana Kretkowska

35 (4/2017)

Thomas Wozonig (AT)

Karolina Majewska

Miłosz Kula

Mateusz Melski

Joanna Księska-Koszałka

34 (3/2017)

Federica Marsico (IT)

Marta Beszterda (NL)

Barbora Kubečková (CZ)

Clare Wilson (IE)

Nana Katsia (GE)

Michał Jaczyński

Sylwia Jakubczyk-Ślęczka

Katarzyna Babulewicz

33 (2/2017)

Marek Bebak

Andrzej Edward Godek

Anna Al-Araj

Karolina Dąbek

Monika Lech

32 (1/2017)

Paulina Pieńkowska

Joanna Miszke

Róża Różańska

Karolina Bindel

Katarzyna Bartos

Manuel Antonio Dominguez Salas

Hubert Szczęśniak

31 (4/2016)

Ievgeniia Lazarevych (UA)

S. Debora (Justyna) Wiąckiewicz OSB

Łukasz Kraj

Weronika Sucharska

Maryla Zając

Barnaba Matusz

Patryk Mamczur

30 (3/2016)

Martina Hanáková (CZ), Itzana Dobbelaere (BE), Hélène Sechehaye (FR)

Neda Kolić (RS)

Marija Simonović (RS)

Marlene Priller (AT)

Shorena Metreveli (GE)

Dominika Micał

Marek Dolewka

29 (2/2016)

Iwona Sowińska-Fruhtrunk

Maryla Zając

Agnieszka Lakner

Wojciech Karasiński

Miłosz Kula

Róża Różańska

Alicja Ryczkowska

27 (4/2015)

Joanna Roman

Concerto ripieno na wybranych przykładach Concerti a Più Istrumentiop. 3 Carla Tessariniego

Andżelika Jędrzejczyk

Instrumentacja El amor brujoManuela de Falli

Maciej Kopiński

Idea wolności w tekstach piosenek heavymetalowych lat 80. w twórczości TSA, Turbo i KAT

 

POBIERZ NUMER 27 (4/2015)

26 (3/2015)

Julia Okołowicz

Muzyka w filmie „Ewangelia wg św. Mateusza" Piera Paola Pasoliniego

Justyna Szczygieł

Trzy rękopisy „Requiem in Es" Ludwika Maadera

Michał Bruliński

Czy pianiści to również aktorzy, czyli kilka refleksji nad gestem w muzyce

 

POBIERZ NUMER 26 (3/2015)

25 (2/2015)

Ewa Bogula

Polski epizod w działalności artystycznej pianisty i kompozytora Josepha Woelfla 

Edyta Grzywaczewska

„La buona figliuola" Carla Goldoniego a „Czekina albo cnotliwa panienka" Wojciecha Bogusławskiego 

Wojciech Karasiński

Krakowski cech muzyków 

 

POBIERZ NUMER 25 (2/2015)

24 (1/2015)

Oskar Łapeta

Twórczość Eugeniusza Morawskiego w oczach krytyków i kompozytorów

Alicja Ryczkowska

Status muzyków Rzeczypospolitej w końcu XVI i w XVII wieku

Michał Jaczyński

Muzyka soul – geneza, historia, uwarunkowania społeczno-kulturowe oraz rodzaje inspiracji tym stylem w twórczości rodzimej

 

POBIERZ NUMER 24 (1/2015)

23 (4/2014)

Anna Wieczorek

„Te Deum" Arvo Pärta. Między kompozytorskim métier a gatunkowym arché

Katarzyna Babulewicz

Jakie dźwięki powinny towarzyszyć wizycie psa w muzeum? Wokół muzyki w serialu animowanym „Reksio" oraz jej twórcy

Róża Różańska

Nieodkryte silva rerum. Francuskie druki muzyczne z XVII i XVIII stulecia w zbiorach Biblioteki Czartoryskich

 

POBIERZ NUMER 23 (4/2014)

22 (3/2014)

Anna Wyżga

Funkcjonowanie muzyki rozrywkowej w pierwszym i trzecim obiegu w polskiej kulturze muzycznej lat 80.

Patryk Mamczur

Gdzie Włosi nadobnie śpiewają. Mecenat muzyczny Władysława IV Wazy w źródłach epoki

 

POBIERZ NUMER 22 (3/2014)

21 (2/2014)

Agnieszka Sozańska

 Analiza porównawcza preludiów Karola Szymanowskiego (op. 1), Fryderyka Chopina (op. 28) oraz Aleksandra Skriabina (op. 11)

Justyna Rusnok

 „Aria de Passione" Ludwika Maadera. Sylwetka kompozytora w świetle zachowanych źródeł i literatury przedmiotu

Róża Różańska

Wilk w owczej skórze? Bohaterowie lub/i nikczemnicy obojga płci w operach G.F. Händla na przykładzie postaci Kserksesa, Polinessa, Grimoalda, Alciny i Tolomea

Katarzyna Babulewicz

Muzyka w „Cudzoziemce" Marii Kuncewiczowej

 

POBIERZ NUMER 21 (2/2014)

20 (1/2014)

Andżelika Jędrzejczyk

Elementy flamenco w twórczości Manuela de Falli na podstawie baletu „El sombrero de tres picos"

recenzja: dr hab. Magdalena Dziadek

Róża Różańska

Wokół opery „Giulio Cesare in Egitto" (HWV 17) G. F. Handla. Kontekst historyczny i struktura dzieła. Maestria partii solowych bohaterów pierwszoplanowych

recenzja: dr Wojciech Marchwica

 

POBIERZ NUMER 20 (1/2014)

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Marek Dolewka

16 (9/2012)

Anna Korzewska

Folklor muzyczny Warmii i Mazur. Wybrane zagadnienia

recenzja: dr Bożena Lewandowska

Agnieszka Pikuta

Justyna Stabryn

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman

7 (1/2010) – Pisemne wersje referatów wygłoszonych podczas I Ogólnopolskiego Zjazdu Studentów Muzykologii 6–9 V 2009 r.

Michał Pieczka

Paulina Szklanna

Piotr Wojciechowski

Urszula Zyguła

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman

5 (7/2009) – Pisemne wersje referatów wygłoszonych podczas I Ogólnopolskiego Zjazdu Studentów Muzykologii 6–9 V 2009 r.

Joanna Barska

Renata Chunderbalsingh

Gabriela Gacek

Ewelina Grygier

Ilona Iwańska

Aleksandra Kleinrok

Marta Sajdek

Jacek Salamon

Adrian Ślęczka

Piotr Woźniak

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman

4 (4/2009)

Anna Andruchowycz

Małgorzata Gamrat

Barbara Wróbel

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman

3 (1/2009)

Sylwia Jakubczyk

Bernstein's Mass

recenzja: dr Mateusz Przanowski OP

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman

1 (7/2008)

Sylwia Jakubczyk

Melodie chasydzkie

recenzja: dr Przemysław Piekarski

Michał Lewicki

Weronika Spyrka

Data opublikowania: 24.03.2014
Osoba publikująca: Joanna Roman